Η οικολογική υπεροχή της Fiat είναι το αποτέλεσμα μιας πολύχρονης στρατηγικής.
Η νέα οικογένεια δικύλινδρων κινητήρων κατασκευασμένων από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- ενσωματώνει την επαναστατική τεχνολογία MultiAir συνδυασμένη με ειδικά μελετημένη ρευστοδυναμική για βέλτιστη εξοικονόμηση καυσίμου ενώ η εφαρμογή του turbo εξασφαλίζει τις μέγιστες επιδόσεις. Εφαρμόζοντας τις αρχές του downsizing, οι Twinair -που θα αποδίδουν από 65 μέχρι 105 ίππους- εκπέμπουν 30% λιγότερο CO2 συγκριτικά με ένα συμβατικό κινητήρα αντίστοιχης απόδοσης. Αποτελώντας ένα εντελώς νέο concept παγκοσμίως, η τεχνολογία Twinair επιβεβαιώνει την ηγετική θέση του Fiat Group στον τομέα της τεχνολογίας κινητήρων.
Η πρώτη εφαρμογή του TwinAir με απόδοση 85 ίππων θα πραγματοποιηθεί στα Fiat 500 & 500C. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι κορυφαία: δικύλινδρος κινητήρας, 875 κυβικών εκατοστών, με υπερτροφοδότη (turbo), απόδοσης 85 ίππων που επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 11 δευτερόλεπτα και εξασφαλίζει τελική ταχύτητα στο κινούμενο όχημα 173 χλμ/ώρα. Ο νέος κινητήρας επιπλέον είναι εξαιρετικά ολιγαρκής σε καύσιμο (μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100χλμ ή 4,0 λίτρα/100χλμ με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Dualogic) και οικολογικός με εκπομπές CO2 μόλις 95 γραμ/χλμ (ή 92 για την έκδοση Dualogic) χαρακτηριστικά τα οποία δεν έχουν επιπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων και της οδηγικής ευχαρίστησης.
Συγκρινόμενος με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 8v, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με έναν κινητήρα 1.4 16v, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη!
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι δε το γεγονός ότι ο νέος κινητήρας TwinAir 85 HP διατίθεται με το σύστημα «Start&Stop» το οποίο σβήνει και ξεκινάει τον κινητήρα κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων διασφαλίζοντας περαιτέρω μείωση καυσίμου αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου. Επίσης υπάρχει το σύστημα Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) που υποδεικνύει στον οδηγό μέσω ηλεκτρονικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων για το πότε πρέπει να γίνεται ιδανικά η αλλαγή ταχυτήτων, προσφέροντας μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Τέλος υπάρχει η επιλογή λειτουργίας: Normal ή ECO εξασφαλίζοντας τις ιδανικότερες συνθήκες λειτουργίας ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού του. Συγκεκριμένα στη λειτουργία Normal ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δυνατή ροπή (145 Nm στις 1900 σ.α.λ.), ενώ στο ECO mode η απόδοση της ροπής περιορίζεται στα 100 Nm (στις 1.750 σ.α.λ.) για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 και προσπάθεια διατήρησης ενός πιο οικολογικού, αστικού οδηγικού προφίλ.
Τέλος ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στον τομέα κραδασμών και θορύβου προκειμένου ο κινητήρας να έχει χαρακτηριστικά λειτουργίας τουλάχιστον ισοδύναμα με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα ίσης απόδοσης. Για το λόγο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ένας δευτερεύοντας άξονας εξισορρόπησης προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλό επίπεδο κραδασμών σε όλο το εύρος στροφών.
To Fiat 500 με κινητήρα TwinAir θα διατίθεται από 13.650 Ευρώ στην έκδοση POP ενώ με επιπλέον 1.000 Ευρώ γίνεται η αναβάθμιση στις εκδόσεις LOUNGE & SPORT με κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό. Τέλος το 500C θα διατίθεται από 16.650 Ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου