Βρείτε το αυτοκίνητο: Δείτε το νέο Quiz Follow Driving_Life on Twitter FB Follow Driving Life on Buzz Email Driving Life

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Lancia Delta 2011: Νέος κινητήρας Multiair 1.4 Turbo 140 hp Start&Stop


Πιστή στην υπόσχεσή της ως μέλος του Fiat Group να προσφέρει στους οδηγούς της ένα κορυφαίο συνδυασμό οικονομίας καυσίμου και οδηγικής απόλαυσης, σε συνάρτηση με τον πάντα πολυτελή και ιδιαίτερο χαρακτήρα των αυτοκινήτων της, η Lancia προσφέρει από τις αρχές του 2011 τη ναυαρχίδα της, την Delta με το νέο κινητήρα Multiair 1.4 Turbo 140 hp Start&Stop.

Από τεχνικής άποψης, η νέα τεχνολογία ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής (Multiair) η οποία αναπτύχθηκε από τη Fiat Powertrain Technologies (FPT) στοχεύει στο να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός έλεγχος του ανοίγματος των βαλβίδων, ώστε να εξασφαλίζεται ο απόλυτος έλεγχος της μάζας του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα.

Πιο συγκεκριμένα, στους συμβατικούς βενζινοκινητήρες η μάζα του αέρα που εισέρχεται στους κυλίνδρους ελέγχεται διατηρώντας σταθερό το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και ρυθμίζοντας την πίεση στο κύκλωμα εισαγωγής του αέρα μέσω μίας «πεταλούδας». Αυτό το απλό σύστημα όμως παρουσιάζει το εξής μειονέκτημα: ο κινητήρας σπαταλάει περίπου το 10% της παραγόμενης ενέργειας στην άντληση της απαιτούμενης ποσότητας του αέρα από τη χαμηλής πίεσης εισαγωγή στην ατμοσφαιρική πίεση της εξαγωγής.

Αντίθετα στους κινητήρες Multiair, το σύστημα επενεργεί στις βαλβίδες εισαγωγής με τη βοήθεια εμβόλων που κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων, οι οποίοι ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Όταν αυτές είναι κλειστές, το λάδι που υπάρχει μέσα στους υδραυλικούς θαλάμους συμπεριφέρεται σαν ένα συμπαγές σώμα και μεταφέρει στις βαλβίδες εισαγωγής τις κινήσεις των εκκέντρων του εκκεντροφόρου, τις οποίες ακολουθούν οι βαλβίδες όπως στα συμβατικά συστήματα. Όταν ανοίγουν οι σωληνοειδείς βαλβίδες, οι βαλβίδες εισαγωγής στους κυλίνδρους δεν ακολουθούν πλέον τις κινήσεις των εκκέντρων και κλείνουν με διαφορετικό «πρόγραμμα», ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης. Όταν, λοιπόν, είναι επιθυμητή η μέγιστη ισχύς, οι σωληνοειδείς βαλβίδες είναι πάντα κλειστές και το πλήρες άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής στους κυλίνδρους επιτυγχάνεται ακολουθώντας πλήρως το «πρόγραμμα» του εκκεντροφόρου, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να μεγιστοποιεί την ισχύ στις υψηλές στροφές του κινητήρα (μεγάλη χρονική διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων).

Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Multiair για τους βενζινοκινητήρες είναι πολλαπλά:

Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται μέχρι και 10%.
H ροπή στις χαμηλές στροφές βελτιώνεται μέχρι και 15% χωρίς αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα.
Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 φτάνει το 10%, σε ατμοσφαιρικούς και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες με την ίδια χωρητικότητα.
Συνολικά η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% με τη χρησιμοποίηση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων μικρότερου κυβισμού αντί για συμβατικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τα ίδια επίπεδα επιδόσεων.
Η μείωση των εκπομπών των υπόλοιπων ρύπων εκτός του CO2 μπορεί να φτάσει το 40% για τα HC/CO και το 60% για τα NΟx.
Η σταθερή πίεση του αέρα και ο καλύτερος έλεγχος της μάζας του ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα μία πολύ καλύτερη δυναμική απόκριση του κινητήρα.
Όσο για το σύστημα Start& Stop, αυτό επιφέρει επιπλέον μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων και προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων με κινητήρα 1.4 Multiair 140 hp.

Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και τον ενεργοποιεί ξανά όταν ο οδηγός αποφασίσει να συνεχίσει την πορεία του. Πιο συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μόλις τοποθετηθεί νεκρά στο κιβώτιο και ελευθερωθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, εκκινώντας τον κινητήρα πάλι αυτόματα αμέσως μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης. Η όλη διαδικασία είναι απλή και γρήγορη και γίνεται ελάχιστα αντιληπτή από τον οδηγό ή τους επιβάτες. Το σύστημα ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγός εκκινεί τον κινητήρα, ενώ υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητα της απενεργοποίησης/ενεργοποίησης του συστήματος με το πάτημα ενός κουμπιού στην κονσόλα του αυτοκινήτου.

Εκτός από το νέο κινητήρα Multiair, ο βασικός κινητήρας βενζίνης της Delta 1.4 120hp αναβαθμίζεται και αυτός και πληροί πλέον τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro5. Οι επιδόσεις σε ό,τι αφορά ροπή, επιτάχυνση και τελική ταχύτητα δεν έχουν καμία διαφορά σε σχέση με τον απλό Euro4 κινητήρα. Ωστόσο η κατανάλωση στον αστικό κύκλο έχει βελτιωθεί σε 8,1 lt/100km (Ε4: 8,3) ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί σε 146 g/km (Ε4: 149).

Έτσι λοιπόν, η Delta γίνεται η πρώτη Lancia που «φοράει» τη νέα τεχνολογία Multiair, μία από τις καλύτερες νέες διαθέσιμες τεχνολογίες στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μια τεχνολογία που ταιριάζει ιδανικά τόσο με τον οικονομικό και downsizing χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου όσο και με τις απαιτήσεις των καιρών μας για περισσότερη οικονομία και έμπρακτη, περιβαλλοντικά φιλική συνείδηση. Διαθέτοντας δε πλέον ολόκληρη την γκάμα κινητήρων της με προδιαγραφές Euro5, η Lancia Delta γίνεται το αυτοκίνητο-πρεσβευτής της Lancia σε ό,τι αφορά το μοναδικό συνδυασμό ισχυρής προϊοντικής ταυτότητας, δυναμικής πολυτέλειας και συναρπαστικών επιδόσεων που σέβονται το περιβάλλον.

Lancia Delta με νέο κινητήρα Multiair: The Power To Be Different


1 σχόλιο:

Ετικέτες

nissan Honda Peugeot Jazz Qashqai Audi Hybrid Mitsubishi Fiat Citroen Citroën Civic Insight leaf Accord Hyundai Juke Nissan Crossover Greek Club 1 Alfa QGC SEAT Type-R Διαγωνισμός CRV HYbrid4 Renault crossover Alfa Romeo CR-V CR-Z EV Euro NCAP F1 F1 news Formula Formula 1 L200 Micra Romeo test Ανάκληση 200 500 508 After CRZ Club Colt Euro Ford L Q3 Quiz Sales Spot the car Toyota sport suv τεστ 3008 5 ADAC Clarity Concept DS3 Dacia Elegance FCX Grand Lancer Motors NCAP NV200 RXH Suzuki TwinAir WRC plug-in Υβριδικό τιμές 2011 ABS Active Assist BMW CVT Comfort DS4 Drive Electric European Car Of The Year 2011 FCEV Gain Greek LPG Leon Lion Mazda MiTo MultiAir Navara Note Opel Saab Sunderland TFSI VSA Vehicle Yellow Angel diesel i-MiEV Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης Ηλεκτρικό Σαρακάκης Χρυσή Επιταγή μηδενικοί ρύποι 2012 207 3 5008 500C 81ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 908 ACE Astra BA Bravo C-MAX CX-5 Car Check-up CoTY Corporation Corsa Coupe Duster EBD ESP Electric Mobility Network EuroNCAP Exclusive FIFA FIFA World Cup FPT Facebook Focus Frankfurt Motor Show GS Giulietta Groupak HX1 Hellas HondaJet IIHS IMA IRC Ibiza Insignia JATO Dynamics KODO Kosmocar LPfi Lexus Magic Mercedes-Benz Miss Sixty Motor MultiJet Panda Peak Pebble Beach Pikes Porsche RS Rally SKYACTIV SRS Seats Skoda Sportback Sportsedan Start Stop Subaru Swift Technologies Tiida Twingo Winter ZEV c4 eco:Drive ecoFLEX i-VTEC pick up pick-up Έκπτωση Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2010 ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ πωλήσεις ρεκόρ τιμή "For Your Eyes Only + +2 007 1.2 1.2 TSI 1.6 106 12ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας 147 159 1600 18ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Χαντμπολ Νέων 2.4 2005-2006 Car of the Year Japan "Most Fun" 2006 RJC Car of the Year 2010 2011 RJC Car of the Year 2018 2022 206 24 Hours of Le Mans 2400 2cv 307 308 365 370 370z 406 407 500 Coupe Zagato 500 by Gucci 7 9-5 911 A A-Class A.Ε.Β.E. A1 A5 A8 ACC ASX AUTO STAR Access Acenta Action Active City Stop Adaptive Cruise Control Air Alfa Romeo Giulietta Alhambra All the cars you want All-Mode 4x4i Allure Altea Alto Anderlecht Andrea Andros Asimo Asphalt limited edition Assistance Awards 2011 Aïcha des Gazelles Aνακοίνωση B B-Class BMW 5 series Bennigans Benz Best Best Green Engine 2011 Best New Engine 2011 Bipper Bjarke Ingels Blue Skies for Our Children BlueOn Bonneville Boxter Brake Brera C C-Class C3 C30. Adrian Sutil C5 CARWINGS CEP CMBS CON COPA CX-7 CX-9 Cab Cabstar Car of the Year Casey Cell Charade Child Lock China Tech Center Chrysler Group Circutor Citroen DS4: Trade Secrets Claire Oberti Clean Energy Partnership Clean Tech Combustion Climb Collision Mitigation Braking System Compact Crossover Company Complete Concept Global Small Concours d'Elegance Congress Connect Crash D22 D40 DBT DNA DPF Daihatsu Dakar Dani Dayraut Deals Delta Dennis Distinctive Distribution Double Dovizioso Ducato E-Class E-KIZUNA Project EA. Isofix EBACE 2011 ECO Assist EFACEC ELR ENPO EPS EU 20i GP3 EV Concept EX1 Easy Power Eco Ecological EconomyMotion Edition Electronic Emotion Endesam Engine Engineering Equus Esflow Euro 5 Europa League Europe Evolution Experience F560 FAA FC FERM FGA Bank FT-86 Felipe Massa Ferrari Fiat Powertrain Fiat Powertrain Technologies Fiat fair price Fiesta Finland First Fitzpatrick Fluence Force Force India Frankfurt Motor Show 2011 Frederic Freemont Fresh Fuel Cell Full G20 GQbyCITROËN GSMA Mobile World GTi Gardner Gary Chang Gas Gas Driving Solutions Grande Graz Green Bonus Απόσυρσης Green Oil Gucci Guiness HR1 HRC HSD Hardblack Hi-Cross Hill Hiroshi Masuoka Honda Environmental Vision Hotspur IAA IBx ICT IKEA INPI ISOFIX IVORY Idle Stop Impreza Indicator Infinity Information and Communication Technology System for electric vehicles Intelligent Key Intelligent Protection System International Engine of the Year 2011 International Van of th Year Invitation JTDM Jean-Philippe Jet Jimny Julie Salameire Jumper K13 Kamui Kobayashi Kazan Kevin Kia Sportage Kuga Kuipers LKAS LOOK Lamp Lancia Landi Renzo Lane Keeping Aid Lane Keeping Assist System Legacy Lidar Lifestyle Light Detection And Ranging Like Lime Liquefied Liquid Petroleum Gas Loeb Lokomotiv Lotus M47 M57 MCP MMC MX 5 MX-5 MX5 Marie Speeckaert Martorell Megane Mercedes Meriva Metallic Metropolis Middle East Motor Awards 2010 Midotte Minagi Moskva Motion Motiva MotoGP Motorwelt Mu by Peugeot My maintenance N57 Nakamoto Nanjun Auto Neste Oil Rally New Nicolas Gilsoul Nismo No Limit OTE Octavia Octavia5 Offroader Oskar Zieta Outback PACK PSA Pajero Pang Da Park Paul Willcox Paul di Resta Pedrosa Pentastar Petroleum Peugeot Assistance Pink Rules Pixo Power Products Power Tools World Rally Team Preview Primastar Prius Progression Prototype Punto Punto Evo Pure Q QGC intro Qashqai+2 Quattro RAV4 RCZ RENAULT NETWORK ROOF RSC Rachel Galley Racing Ralliart Real-Life Safety Repsol Road to Zero Emmissions Roadster Rovers Rubin S-tronic 7 S2000 SIL SK SLK SX4 SXC Saitama San Remo Sauber Scenic Science Picnic Sebastien Buemi Sedici Sergio Perez Service Deal 5+ Shamrock Shell Shift Shuhei Sichuan Nanjun Automobile Group Siemens Silver Level Single Smart Home System Sneak Sonata Soul of Motion Special Splash Stability StartStop Stoner Sturm Stylvie Delcour Summer Bonus SummerBonus Superb Swedish Synergy System TCT TDI THE WOMEN TNS TT Techna Telenor Connexion Thierry Neuville Tiguan Tom Top Safety Pick 2011 Tork Toro Rosso Tottenham Tour de France Tourer Toyota Verso Trend Trophée Turbo TurboGiulietta Type-S UEFA Urban V Flow Fuel Cell Stack VSC VTEC VW Vauxhall Vehicle Stability Assist Vialle Vitara Vitata Volkswagen Volvo World Class Manufacturing Wynn's XL Xtronic Yaris Youngman Z ZF Chassis Systems Zafira Zagato child presenter e-HDi e-NV200 eSafety Aware eSafety Chalenge earthquake evalia fashion bloggers gear gearjammers gr i40 iOn iPhone iQ indianapolis 500 intelligent ix35 jammers japan megadrive oil parkophobia results sedan series service www.GearJammers.eu Α.Ε. Α.Ε.Β.Ε ΑΕΚ ΑΝΟΡ Απολλώνια Πολιτεία Απόσυρσης Βόρεια Ελλάδα Γενική Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε. Διόδια Εγνατία Ελλάς Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο Ηλεκτρονικά Ηνωμένο Βασίλειο Θεοχαράκης Θεσσαλονίκη Ι ΙΚΕΑ Ιάσων Ιαπωνία Κίνα Κλήρωσης Νέα μοντέλα Νέο Νικ Νικητών ΟΤΕ Οργανισμό Τηλεπικοινωνίας Ελλάδος ΠΑΟΚ Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Πακέτα Service Παπαβραμίδης Προληπτικό Έλεγχο Τέλη Κυκλοφορίας Τεχνοκάρ Το αυτοκίνητο των Ονείρων σου Τυχερά Colt ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ αγροτικό αυτοκίνητο αυτοκινήτων γνήσια διαγνωισμός επαγγελματικό κατάταξη κατασκευαστών λιπαντικά οδηγών οδός παραγωγή πρωτάθλημα σεισμός τιμοκατάλογος φορτηγάκι