Πιστή στην υπόσχεσή της ως μέλος του Fiat Group να προσφέρει στους οδηγούς της ένα κορυφαίο συνδυασμό οικονομίας καυσίμου και οδηγικής απόλαυσης, σε συνάρτηση με τον πάντα πολυτελή και ιδιαίτερο χαρακτήρα των αυτοκινήτων της, η Lancia προσφέρει από τις αρχές του 2011 τη ναυαρχίδα της, την Delta με το νέο κινητήρα Multiair 1.4 Turbo 140 hp Start&Stop.
Από τεχνικής άποψης, η νέα τεχνολογία ηλεκτρο-υδραυλικής μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων εισαγωγής (Multiair) η οποία αναπτύχθηκε από τη Fiat Powertrain Technologies (FPT) στοχεύει στο να επιτευχθεί ο καλύτερος δυνατός έλεγχος του ανοίγματος των βαλβίδων, ώστε να εξασφαλίζεται ο απόλυτος έλεγχος της μάζας του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα.
Πιο συγκεκριμένα, στους συμβατικούς βενζινοκινητήρες η μάζα του αέρα που εισέρχεται στους κυλίνδρους ελέγχεται διατηρώντας σταθερό το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και ρυθμίζοντας την πίεση στο κύκλωμα εισαγωγής του αέρα μέσω μίας «πεταλούδας». Αυτό το απλό σύστημα όμως παρουσιάζει το εξής μειονέκτημα: ο κινητήρας σπαταλάει περίπου το 10% της παραγόμενης ενέργειας στην άντληση της απαιτούμενης ποσότητας του αέρα από τη χαμηλής πίεσης εισαγωγή στην ατμοσφαιρική πίεση της εξαγωγής.
Αντίθετα στους κινητήρες Multiair, το σύστημα επενεργεί στις βαλβίδες εισαγωγής με τη βοήθεια εμβόλων που κινούνται από μηχανικά έκκεντρα και είναι συνδεδεμένα με τις βαλβίδες μέσω υδραυλικών θαλάμων, οι οποίοι ελέγχονται από σωληνοειδείς βαλβίδες. Όταν αυτές είναι κλειστές, το λάδι που υπάρχει μέσα στους υδραυλικούς θαλάμους συμπεριφέρεται σαν ένα συμπαγές σώμα και μεταφέρει στις βαλβίδες εισαγωγής τις κινήσεις των εκκέντρων του εκκεντροφόρου, τις οποίες ακολουθούν οι βαλβίδες όπως στα συμβατικά συστήματα. Όταν ανοίγουν οι σωληνοειδείς βαλβίδες, οι βαλβίδες εισαγωγής στους κυλίνδρους δεν ακολουθούν πλέον τις κινήσεις των εκκέντρων και κλείνουν με διαφορετικό «πρόγραμμα», ανάλογα με τις απαιτήσεις της οδήγησης. Όταν, λοιπόν, είναι επιθυμητή η μέγιστη ισχύς, οι σωληνοειδείς βαλβίδες είναι πάντα κλειστές και το πλήρες άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής στους κυλίνδρους επιτυγχάνεται ακολουθώντας πλήρως το «πρόγραμμα» του εκκεντροφόρου, το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να μεγιστοποιεί την ισχύ στις υψηλές στροφές του κινητήρα (μεγάλη χρονική διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων).
Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Multiair για τους βενζινοκινητήρες είναι πολλαπλά:
Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται μέχρι και 10%.
H ροπή στις χαμηλές στροφές βελτιώνεται μέχρι και 15% χωρίς αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα.
Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 φτάνει το 10%, σε ατμοσφαιρικούς και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες με την ίδια χωρητικότητα.
Συνολικά η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% με τη χρησιμοποίηση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων μικρότερου κυβισμού αντί για συμβατικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τα ίδια επίπεδα επιδόσεων.
Η μείωση των εκπομπών των υπόλοιπων ρύπων εκτός του CO2 μπορεί να φτάσει το 40% για τα HC/CO και το 60% για τα NΟx.
Η σταθερή πίεση του αέρα και ο καλύτερος έλεγχος της μάζας του ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα μία πολύ καλύτερη δυναμική απόκριση του κινητήρα.
Όσο για το σύστημα Start& Stop, αυτό επιφέρει επιπλέον μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων και προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων με κινητήρα 1.4 Multiair 140 hp.
Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και τον ενεργοποιεί ξανά όταν ο οδηγός αποφασίσει να συνεχίσει την πορεία του. Πιο συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, σβήνει αυτόματα τον κινητήρα μόλις τοποθετηθεί νεκρά στο κιβώτιο και ελευθερωθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, εκκινώντας τον κινητήρα πάλι αυτόματα αμέσως μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης. Η όλη διαδικασία είναι απλή και γρήγορη και γίνεται ελάχιστα αντιληπτή από τον οδηγό ή τους επιβάτες. Το σύστημα ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγός εκκινεί τον κινητήρα, ενώ υπάρχει πάντοτε και η δυνατότητα της απενεργοποίησης/ενεργοποίησης του συστήματος με το πάτημα ενός κουμπιού στην κονσόλα του αυτοκινήτου.
Εκτός από το νέο κινητήρα Multiair, ο βασικός κινητήρας βενζίνης της Delta 1.4 120hp αναβαθμίζεται και αυτός και πληροί πλέον τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro5. Οι επιδόσεις σε ό,τι αφορά ροπή, επιτάχυνση και τελική ταχύτητα δεν έχουν καμία διαφορά σε σχέση με τον απλό Euro4 κινητήρα. Ωστόσο η κατανάλωση στον αστικό κύκλο έχει βελτιωθεί σε 8,1 lt/100km (Ε4: 8,3) ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί σε 146 g/km (Ε4: 149).
Έτσι λοιπόν, η Delta γίνεται η πρώτη Lancia που «φοράει» τη νέα τεχνολογία Multiair, μία από τις καλύτερες νέες διαθέσιμες τεχνολογίες στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μια τεχνολογία που ταιριάζει ιδανικά τόσο με τον οικονομικό και downsizing χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου όσο και με τις απαιτήσεις των καιρών μας για περισσότερη οικονομία και έμπρακτη, περιβαλλοντικά φιλική συνείδηση. Διαθέτοντας δε πλέον ολόκληρη την γκάμα κινητήρων της με προδιαγραφές Euro5, η Lancia Delta γίνεται το αυτοκίνητο-πρεσβευτής της Lancia σε ό,τι αφορά το μοναδικό συνδυασμό ισχυρής προϊοντικής ταυτότητας, δυναμικής πολυτέλειας και συναρπαστικών επιδόσεων που σέβονται το περιβάλλον.
Lancia Delta με νέο κινητήρα Multiair: The Power To Be Different
Αυτό τον κινητήρα θα θέλαμε να τον δοκιμάσουμε κάποια στιγμή!
ΑπάντησηΔιαγραφή