Βρείτε το αυτοκίνητο: Δείτε το νέο Quiz Follow Driving_Life on Twitter FB Follow Driving Life on Buzz Email Driving Life

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Νέοι πετρελαιοκινητήρες Mitsubishi «4N1» «…με υψηλές επιδόσεις και χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις»


Παράλληλα με το φιλόδοξο πρόγραμμα της ευέλικτης παγκόσμιας πλατφόρμας “Project Global” για τις κατηγορίες C & D, η Mitsubishi Motors, παρουσίασε παρουσίασε και το πρόγραμμα «4Ν1», το οποίο αφορά σε μία νέα οικογένεια αλουμινένιων 16v 4-κύλινδρων, common rail άμεσου ψεκασμού Πετρελαιοκινητήρων “low impact” Euro 5* με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής (DOHC).

Οι κινητήρες αυτοί που προέκυψαν από τη συνεργασία των Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), θα διατίθενται σε δύο εκδόσεις κυβισμού και θα εφοδιάζουν τα εξής Ευρωπαϊκά μοντέλα:

- ASX (1.8 L “4N13”),
- Lancer Sports Sedan & Sportback (1.8 L “4N13”),
- Outlander (2.2 L“4N14”)

MIVEC + Diesel = Παγκόσμια Πρωτιά
Η οικογένεια “4N1”, το τελευταίο προϊόν μιας μακράς παράδοσης της Mitsubishi στους κινητήρες Diesel που χρονολογείται από το 1931 – με τον “450AD”, τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα που εξελίχθηκε στην Ιαπωνία για χρήση σε αυτοκίνητα – είναι αποδέκτης πολλών αποκλειστικών καινοτόμων τεχνολογιών κινητήρων: μεταξύ αυτών η τεχνογνωσία από την εξέλιξη της πρόσφατης οικογένειας βενζινοκινητήρων “4B1” της MMC, καθώς και τα χαρακτηριστικά αποδοτικής καύσης που προέρχονται από τη χρήση της αναλυτικής τεχνολογίας των MMC και MHI.

Το πιο αξιόλογο τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το αποκλειστικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi – παγκόσμια πρωτιά για Πετρελαιοκινητήρες επιβατικών αυτοκινήτων – που επιτρέπει στους μηχανικούς της MMC να επιτύχουν το στόχο της χαμηλότερης αναλογίας συμπίεσης και τα επακόλουθα οφέλη των πελατών.

Νέα προσέγγιση
Ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη απέναντι σε ανταγωνιστές υψηλού προφίλ σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, ο “4N1” Mitsubishi Diesel MIVEC προήλθε από μία νέα προσέγγιση στις τεχνολογικές προκλήσεις των Diesel για χρήση σε πολύ αποδοτικά ελαφριά επιβατικά οχήματα.
Ωθούμενοι από στρατηγικές πωλήσεις & ανάγκες του μάρκετινγκ στην Ευρωπαϊκή αγορά, οι μηχανικοί της Mitsubishi έπρεπε να αντιμετωπίσουν δύο πολύ αντίθετες πραγματικότητες:
  • Από τη μία πλευρά, μία δοκιμασμένη τεχνογνωσία στην εξέλιξη των βενζινοκινητήρων, είτε πρόκειται για τον μικροσκοπικό αλλά άκρως αποδοτικό 3-κύλινδρο κινητήρα 660 cc MIVEC του Ιαπωνικού “i” ή στο άλλο άκρο, για τον πανίσχυρο 4-κύλινδρο 2.0l MIVEC 295 ps του Lancer Evolution.
  • Από την άλλη πλευρά, ένα χώρο με μακρά παράδοση – αυτό των Πετρελαιοκινητήρων, όπου οι πιο πρόσφατες εξελίξεις αφορούσαν περισσότερο τις πολύ ειδικές απαιτήσεις των τετρακίνητων heavy-duty μοντέλων όπως τα Pajero/Montero/Shogun ή το L200.

Κατά την διάρκεια αυτής της πρωτοποριακής εξέλιξης, η MHI (Mitsubishi Heavy Industries) προσέφερε – μεταξύ άλλων - την εμπειρία της από τους βιομηχανικούς και ναυτικούς Πετρελαιοκινητήρες καθώς και τις τεχνολογίες υπερσυμπιεστών. Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί της MHI ασχολήθηκαν με ειδικά θέματα όπως η ροή σε χυτά εξαρτήματα (αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων), οι θερμοκρασιακή κατανομή (κυλινδροκεφαλή) και η καύση, χρησιμοποιώντας τεχνολογία «Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής» - «Computational Fluid Dynamics» (CFD). Υπενθυμίζουμε ότι η τεχνολογία CFD είναι ένα προηγμένο εργαλείο που χρησιμοποιείται στην αεροναυπηγική βιομηχανία και σκοπό έχει τη μοντελοποίηση και ανάλυση διαφόρων δυναμικών δομών (θερμοδυναμική στην περίπτωσή μας) πριν τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Στο πλαίσιο αυτό, το CFD μειώνει το χρόνο εξέλιξης και την επένδυση, ενώ παράλληλα αυξάνει την ακρίβεια της σχεδίασης.

Μικρότερο βάρος, μειωμένη κατανάλωση/λιγότεροι ρύποι
Σύμφωνα με τις βασικές αρχές των Diesel, ένας Πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τη θερμοκρασία λόγω συμπίεσης για την ανάφλεξη και καύση του καυσίμου, το οποίο ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης στο τελικό στάδιο συμπίεσης.

Λόγω της πολύ υψηλής αναλογίας συμπίεσης που απαιτεί αυτή η διαδικασία, οι Πετρελαιοκινητήρες έχουν την υψηλότερη θερμική απόδοση από οποιοδήποτε συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και λογικά, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και κυρίως CO2.
Ωστόσο, για να αντέξουν τη λειτουργική πίεση που προκαλείται από την υψηλή αναλογία συμπίεσης και τις μεγάλες ποσότητες ροπής που παράγονται στο στρόφαλο, οι Πετρελαιοκινητήρες χρειάζονται βαρύτερα, ισχυρότερα εξαρτήματα, κάτι το οποίο αυξάνει το βάρος τους σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.

Επομένως, η λογική λύση για τη μείωση των δυνάμεων που αναπτύσσονται μέσα στο μπλοκ είναι να μειωθεί η αναλογία συμπίεσης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ελαφρύτερης δομής, παρόμοιας με ενός βενζινοκινητήρα, αλλά και της μικρότερης αναλογίας συμπίεσης, τη χαμηλότερη από οποιουδήποτε Diesel επιβατικού αυτοκινήτου κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά:
  • 14.9:1 για τον 1.8 “4N13” (ASX και New Lancer)
  • 14.9:1 για τον 2.2 “4N14” (Outlander).
Η εξαιρετικά χαμηλή αναλογία ήταν ένας από τους κύριους στόχους εξέλιξης των μηχανικών της MMC και MHI για να επιτύχουν (τελικά) ένα εξαιρετικό επίπεδο NVH, χαμηλών ρύπων, μακροχρόνιας αξιοπιστίας, ομαλής λειτουργίας και απολαυστικών οδηγικών επιδόσεων, ανεξαρτήτως κυβισμού, 1.8 ή 2.2 λίτρων.

Επομένως, έχοντας την ίδια βασική αρχιτεκτονική με τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες “4B1” της MMC – αλλά εξελιγμένος σαν Diesel – ο “4N1” περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων:

  • ένα ελαφρύ μπλοκ κυλίνδρων. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο, είναι ελαφρύτερο κατά περίπου 10 kg συγκριτικά με ένα μπλοκ από χυτοσίδηρο. Μπορεί να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες και στις μεγάλες δυνάμεις που αναπτύσσονται μέσα σε ένα Πετρελαιοκινητήρα, χάρη σε μία διεξοδική διαδικασία σχεδίασης CAD/CAM που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη ΜΗΙ και η οποία συνέβαλε στη σημαντική βελτίωση της ποιότητας χύτευσης.
  • Επιπλέον αυτών, οι μηχανικοί της MMC επέλεξαν την ίδια φιλοσοφία πλαστικού καλύμματος κυλινδροκεφαλής όπως του “4B1”. Το εξάρτημα αυτό που έχει εξελιχθεί από τη Mahle για την MMC, είναι 50% ελαφρύτερο (1 kg αντί 2 kg περίπου για ένα εφάμιλλο αλουμινένιο) με πρόσθετα πλεονεκτήματα στην απόδοση καυσίμου και την οδική συμπεριφορά.

Αυτή η ομοιότητα αρχιτεκτονικής με την οικογένεια βενζινοκινητήρων της MMC προσφέρει εμφανή πλεονεκτήματα, αφενός στους χρόνους εξέλιξης (περίπου 3 χρόνια από τις πρώτες μηχανολογικές μελέτες και την έναρξη παραγωγής τον Απρίλιο του 2010), αφετέρου στην οικονομία κόστους λόγω χρήσης κοινών εργαλείων παραγωγής στο εργοστάσιο κινητήρων της MMC στο Shiga.

Επιπλέον, η επιλογή ‘τετράγωνης’ διάταξης με σχεδόν ίση διάμετρο & διαδρομή μεταφράζεται σε μικρότερες & ελαφρύτερες μπιέλες και έμβολα και επομένως μικρότερο βάρος. Πόσο μάλλον, με το μικρότερο κυβισμό (1.8 λίτρα στην περίπτωσή μας) …

Εμφανώς όλη αυτή η οικονομία βάρους είναι καλή για την οικονομία καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά και για τη δυναμική αφού υπάρχει λιγότερο βάρος στο εμπρός τμήμα.

Χρονισμός βαλβίδων “MIVEC”
Η χρήση ελαφρύτερης δομής συνδυάζεται με την πολύ χαμηλή αναλογία συμπίεσης, η οποία όμως γεννά ερωτήματα για το αν επαρκεί για την ανάφλεξη; Εκεί υπεισέρχεται το MIVEC…
Όπως το i-MiEV έγινε πραγματικότητα με την εξέλιξη του βραβευμένου λειτουργικού του συστήματος “MiEV OS”, η ύπαρξη του 4N1 οφείλει πολλά στην εφαρμογή μιας άλλης τεχνολογίας της Mitsubishi Motors, MIVEC (ή “Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system”): μέχρι πρότινος ‘αυστηρά περιορισμένη’ σε Πετρελαιοκινητήρες φορτηγών βαρέως τύπου, είναι μία παγκόσμια πρωτιά για Diesel ελαφρών/επιβατικών αυτοκινήτων.

Την εποχή που άρχισε η εξέλιξη του “4N1”, η MIVEC ήταν η καλύτερη λύση για την επίτευξη της χαμηλής αναλογίας συμπίεσης που επεδίωκαν οι μηχανικοί των MMC και MHI, καθώς άνοιγε το δρόμο για την αρχιτεκτονική και δυναμική απόδοση του κινητήρα. Η τεχνολογία MIVEC που εφαρμόζεται στο σύστημα βαλβίδων εισαγωγής αυτού του Πετρελαιοκινητήρα μεταβάλλει το χρονισμό, τη βύθιση και τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικά έκκεντρα.
Στόχος είναι η βελτιωμένη διαχείριση της ροής του αέρα εισαγωγής για μεγαλύτερη απόδοση και ισχύ, σε μία ευρύτερη κλίμακα στροφών ακόμα και με τόσο χαμηλή αναλογία συμπίεσης, και ασφαλώς καλύτερη οικονομία και λιγότεροι ρύποι. Αυτό ισχύει κυρίως για Πετρελαιοκινητήρες των οποίων η κλίμακα στροφών είναι πιο περιορισμένη από των βενζινοκινητήρων. Πόσο μάλλον σε Πετρελαιοκινητήρες χαμηλής συμπίεσης όπου πέραν της απαιτούμενης αντιστάθμισης των απωλειών συμπίεσης έναντι των παραδοσιακών κινητήρων, πρέπει να αντιμετωπιστούν και θέματα όπως:
  • Οι κρύες εκκινήσεις.
  • Η σταθερότητα της καύσης και τα σχετικά θέματα NVH.

Σε αυτές τις δύο περιπτώσεις, η τεχνολογία MIVEC έχει τις απαντήσεις:
  • Κλείνοντας νωρίτερα τις βαλβίδες εισαγωγής για βελτιωμένη, αποδοτική αναλογία συμπίεσης.
  • Μειώνοντας τη βύθιση της μίας βαλβίδας εισαγωγής για ισχυρότερο στροβιλισμό – που συνεπάγεται βελτίωση του μίγματος και της καύσης, του ελέγχου της θερμοκρασίας μέσα στον κύλινδρο στο τέλος της συμπίεσης – για αποφυγή παραγωγής υπερβολικών θορύβων, κραδασμών και τριγμών και έλεγχο των ροών μέσα στον κύλινδρο.

Επιπλέον…
Σήμερα, η τεχνολογία MIVEC παραμένει βασικός συντελεστής των επιδόσεων του 4N1 αλλά όχι ο μοναδικός.

Η διαχείριση ροής του αέρα εισαγωγής είναι το ένα θέμα, τα κατάλληλα χαρακτηριστικά καύσης είναι το άλλο. Έτσι δημιουργείται μία αλληλουχία απαιτήσεων:

  • Το σχήμα του θαλάμου καύσης: για την ολοκληρωμένη καύση του μίγματος και αποφυγή υπερβολικών θερμοκρασιών ώστε να μην παράγονται οξείδια του αζώτου NOx. Στην περίπτωση του 4N1, οι μηχανικοί αποφάσισαν να επιλέξουν μια ρηχή κοιλότητα με στενή είσοδο στην κεφαλή του εμβόλου για βελτιωμένη κατανάλωση και αξιοπιστία καύσης.
  • Η διαδικασία ψεκασμού: για το νέο Πετρελαιοκινητήρα, επέλεξαν: – ένα σύστημα common rail πολύ υψηλής πίεσης 2.000 bar – σε σχέση με τη συνήθη 1.800 bar – για τη δημιουργία καλύτερου σπρέι καυσίμου,

Αθόρυβος
Αν ο 4N1 είναι αθόρυβος και μπορεί να λειτουργεί αποδοτικά με χαμηλή αναλογία συμπίεσης 14.9:1, πώς μπορεί να παραμένει αθόρυβος και χωρίς τους κραδασμούς που χαρακτηρίζουν τους παραδοσιακούς Diesel;

Με δυο λόγια, διερευνήθηκαν 3 ανεξάρτητοι τομείς:
  • Αναλογία συμπίεσης: με 14.9:1, είναι φανερό ότι ένα τόσο χαμηλό επίπεδο φορτίων συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση των χαρακτηριστικών NVH, κυρίως στους κραδασμούς.
  • Καύση: χάρη στο συνδυασμό MIVEC + ρηχών θαλάμων καύσης + ψεκασμού πολλαπλών σταδίων + πίεσης common rail 2.000 + προηγμένου ηλεκτρονικού ελέγχου, ο θόρυβος Diesel – που είναι στην ουσία θόρυβος καύσης – έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο πρώτος πιλοτικός ψεκασμός του Πετρελαίου στο θάλαμο καύσης ενεργοποιεί την καύση αλλά μειώνει τους ενδεχόμενους κραδασμούς.
  • Έκκεντρος στρόφαλος: για ελαχιστοποίηση των πλευρικών δυνάμεων που παράγονται από τα έμβολα, ο στρόφαλος είναι έκκεντρος κατά 15 mm για μείωση των εκπομπών CO2, παραγωγή υψηλότερης ισχύος, βελτίωση των χαρακτηριστικών NVH και ομαλότερη λειτουργία σε όλες τις στροφές. Χάρη στην Προσομοίωση Κίνησης με τη Βοήθεια Υπολογιστή (Computer Aided Movement Simulation), η off-set διάταξη των κυλίνδρων βελτιστοποιήθηκε, επιτυγχάνοντας μείωση 20% των απωλειών τριβής που σχετίζονται με το έμβολο, με επακόλουθα πλεονεκτήματα στην οικονομία καυσίμου.

Οι τεχνολογίες που επέλεξαν οι μηχανικοί της MMC για να συνθέσουν αυτό το προφίλ της νέας οικογένειας πετρελαιοκινητήτων «4Ν1» είναι:

  • MIVEC και τις δυνατότητες που προσφέρει στη διαχείριση ροής αέρα: σε πλήρες φορτίο, το πολύ καλό επίπεδο ειδικής ισχύος και ροπής επιτυγχάνεται χάρη 1) στην υψηλή βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής και 2) στη χρήση μεγάλης διάρκειας χρονισμού βαλβίδων στις υψηλές στροφές.
  • Αυλό εισαγωγής με σχεδίαση παρόμοια με ενός βενζινοκινητήρα.
  • Υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VG) – στην περίπτωση αυτή, ο TF035 της MHI – με νέα φτερωτή συμπιεστή (για μεγάλο λειτουργικό εύρος) που συνεισφέρει στην καλύτερη απόδοση πλήρωσης στις υψηλές στροφές. Υπενθυμίζουμε ότι η τεχνολογία VG επιδιώκει τη βέλτιστη υπερπλήρωση τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές στροφές, ενώ εγγυάται απόδοση, κυρίως στον τομέα των εκπομπών καυσαερίων και της απόκρισης (χωρίς υστέρηση τούρμπο, κ.λ.π.). Στη περίπτωση του “4N1” της MMC, η υιοθέτηση φτερωτής 8 πτερυγίων στο συμπιεστή (έναντι των 12 του συμβατικού τύπου) έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του λειτουργικού εύρους του και επομένως της απόδοσης υπερπλήρωσης. Παράλληλα, η μεταβλητή παροχή της τουρμπίνας μεταφράζεται σε υψηλή απόκριση επιτάχυνσης και βέλτιστη πίεση υπερπλήρωσης σε όλη την κλίμακα στροφών με στόχο τις δυναμικές επιδόσεις και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

ClearTec
Ανάλογα με τις αγορές και οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των νέων κινητήρων “4N1” της Mitsubishi μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω με την υιοθέτηση ενός πακέτου χαμηλών εκπομπών CO2 ClearTec.

Παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτού που ήδη χρησιμοποιείται στο Colt, περιλαμβάνει:
- Σύστημα “Automatic Stop & Go”
- Electric power steering
- Σύστημα Διαχείρησης Φόρτισης της μπαταρίας
- Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης
- Φίλτρο σωματιδίων κλειστής ροής
- Λιπαντικά χαμηλού ιξώδους
- Κ.λ.π,…

Μία οικογένεια κινητήρων
Ο “4N1” που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2006 ως κινητήρας “κατηγορίας 2.0 λίτρων” προσφέρει πολλές δυνατότητες με διαφορετικούς κυβισμούς ή ιπποδυνάμεις, πέραν του πρώτου “4N13” 1.8 λίτρων 150ps των ASX και Lancer.

Επόμενος στη σειρά θα είναι ο “4N14”, ένας μεγαλύτερος 2.268 cc (86.0mm x 97.6mm που προορίζεται για το μεγαλύτερο Outlander και άλλα (μεγάλα) οχήματα της Mitsubishi στο μέλλον:

Lancer Sportback 1.8 DiD “4N13” (6-τάχυτο M/T)
Κυβισμός 1.798 cc
Ισχύς 150 ps @ 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm @ 2000-3000 rpm
CO2 139 g/km (ClearTec)

Outlander 2.2 DiD “4N14” (6-τάχυτο M/T)
Κυβισμός 2.268 cc
Ισχύς 177 ps @ 3.500 rpm
Ροπή 380 Nm @ 2000-3000 rpm
CO2 155 g/km (2WD ClearTec)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ετικέτες

nissan Honda Peugeot Jazz Qashqai Audi Hybrid Mitsubishi Fiat Citroen Citroën Civic Insight leaf Accord Hyundai Juke Nissan Crossover Greek Club 1 Alfa QGC SEAT Type-R Διαγωνισμός CRV HYbrid4 Renault crossover Alfa Romeo CR-V CR-Z EV Euro NCAP F1 F1 news Formula Formula 1 L200 Micra Romeo test Ανάκληση 200 500 508 After CRZ Club Colt Euro Ford L Q3 Quiz Sales Spot the car Toyota sport suv τεστ 3008 5 ADAC Clarity Concept DS3 Dacia Elegance FCX Grand Lancer Motors NCAP NV200 RXH Suzuki TwinAir WRC plug-in Υβριδικό τιμές 2011 ABS Active Assist BMW CVT Comfort DS4 Drive Electric European Car Of The Year 2011 FCEV Gain Greek LPG Leon Lion Mazda MiTo MultiAir Navara Note Opel Saab Sunderland TFSI VSA Vehicle Yellow Angel diesel i-MiEV Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης Ηλεκτρικό Σαρακάκης Χρυσή Επιταγή μηδενικοί ρύποι 2012 207 3 5008 500C 81ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 908 ACE Astra BA Bravo C-MAX CX-5 Car Check-up CoTY Corporation Corsa Coupe Duster EBD ESP Electric Mobility Network EuroNCAP Exclusive FIFA FIFA World Cup FPT Facebook Focus Frankfurt Motor Show GS Giulietta Groupak HX1 Hellas HondaJet IIHS IMA IRC Ibiza Insignia JATO Dynamics KODO Kosmocar LPfi Lexus Magic Mercedes-Benz Miss Sixty Motor MultiJet Panda Peak Pebble Beach Pikes Porsche RS Rally SKYACTIV SRS Seats Skoda Sportback Sportsedan Start Stop Subaru Swift Technologies Tiida Twingo Winter ZEV c4 eco:Drive ecoFLEX i-VTEC pick up pick-up Έκπτωση Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2010 ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ πωλήσεις ρεκόρ τιμή "For Your Eyes Only + +2 007 1.2 1.2 TSI 1.6 106 12ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας 147 159 1600 18ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Χαντμπολ Νέων 2.4 2005-2006 Car of the Year Japan "Most Fun" 2006 RJC Car of the Year 2010 2011 RJC Car of the Year 2018 2022 206 24 Hours of Le Mans 2400 2cv 307 308 365 370 370z 406 407 500 Coupe Zagato 500 by Gucci 7 9-5 911 A A-Class A.Ε.Β.E. A1 A5 A8 ACC ASX AUTO STAR Access Acenta Action Active City Stop Adaptive Cruise Control Air Alfa Romeo Giulietta Alhambra All the cars you want All-Mode 4x4i Allure Altea Alto Anderlecht Andrea Andros Asimo Asphalt limited edition Assistance Awards 2011 Aïcha des Gazelles Aνακοίνωση B B-Class BMW 5 series Bennigans Benz Best Best Green Engine 2011 Best New Engine 2011 Bipper Bjarke Ingels Blue Skies for Our Children BlueOn Bonneville Boxter Brake Brera C C-Class C3 C30. Adrian Sutil C5 CARWINGS CEP CMBS CON COPA CX-7 CX-9 Cab Cabstar Car of the Year Casey Cell Charade Child Lock China Tech Center Chrysler Group Circutor Citroen DS4: Trade Secrets Claire Oberti Clean Energy Partnership Clean Tech Combustion Climb Collision Mitigation Braking System Compact Crossover Company Complete Concept Global Small Concours d'Elegance Congress Connect Crash D22 D40 DBT DNA DPF Daihatsu Dakar Dani Dayraut Deals Delta Dennis Distinctive Distribution Double Dovizioso Ducato E-Class E-KIZUNA Project EA. Isofix EBACE 2011 ECO Assist EFACEC ELR ENPO EPS EU 20i GP3 EV Concept EX1 Easy Power Eco Ecological EconomyMotion Edition Electronic Emotion Endesam Engine Engineering Equus Esflow Euro 5 Europa League Europe Evolution Experience F560 FAA FC FERM FGA Bank FT-86 Felipe Massa Ferrari Fiat Powertrain Fiat Powertrain Technologies Fiat fair price Fiesta Finland First Fitzpatrick Fluence Force Force India Frankfurt Motor Show 2011 Frederic Freemont Fresh Fuel Cell Full G20 GQbyCITROËN GSMA Mobile World GTi Gardner Gary Chang Gas Gas Driving Solutions Grande Graz Green Bonus Απόσυρσης Green Oil Gucci Guiness HR1 HRC HSD Hardblack Hi-Cross Hill Hiroshi Masuoka Honda Environmental Vision Hotspur IAA IBx ICT IKEA INPI ISOFIX IVORY Idle Stop Impreza Indicator Infinity Information and Communication Technology System for electric vehicles Intelligent Key Intelligent Protection System International Engine of the Year 2011 International Van of th Year Invitation JTDM Jean-Philippe Jet Jimny Julie Salameire Jumper K13 Kamui Kobayashi Kazan Kevin Kia Sportage Kuga Kuipers LKAS LOOK Lamp Lancia Landi Renzo Lane Keeping Aid Lane Keeping Assist System Legacy Lidar Lifestyle Light Detection And Ranging Like Lime Liquefied Liquid Petroleum Gas Loeb Lokomotiv Lotus M47 M57 MCP MMC MX 5 MX-5 MX5 Marie Speeckaert Martorell Megane Mercedes Meriva Metallic Metropolis Middle East Motor Awards 2010 Midotte Minagi Moskva Motion Motiva MotoGP Motorwelt Mu by Peugeot My maintenance N57 Nakamoto Nanjun Auto Neste Oil Rally New Nicolas Gilsoul Nismo No Limit OTE Octavia Octavia5 Offroader Oskar Zieta Outback PACK PSA Pajero Pang Da Park Paul Willcox Paul di Resta Pedrosa Pentastar Petroleum Peugeot Assistance Pink Rules Pixo Power Products Power Tools World Rally Team Preview Primastar Prius Progression Prototype Punto Punto Evo Pure Q QGC intro Qashqai+2 Quattro RAV4 RCZ RENAULT NETWORK ROOF RSC Rachel Galley Racing Ralliart Real-Life Safety Repsol Road to Zero Emmissions Roadster Rovers Rubin S-tronic 7 S2000 SIL SK SLK SX4 SXC Saitama San Remo Sauber Scenic Science Picnic Sebastien Buemi Sedici Sergio Perez Service Deal 5+ Shamrock Shell Shift Shuhei Sichuan Nanjun Automobile Group Siemens Silver Level Single Smart Home System Sneak Sonata Soul of Motion Special Splash Stability StartStop Stoner Sturm Stylvie Delcour Summer Bonus SummerBonus Superb Swedish Synergy System TCT TDI THE WOMEN TNS TT Techna Telenor Connexion Thierry Neuville Tiguan Tom Top Safety Pick 2011 Tork Toro Rosso Tottenham Tour de France Tourer Toyota Verso Trend Trophée Turbo TurboGiulietta Type-S UEFA Urban V Flow Fuel Cell Stack VSC VTEC VW Vauxhall Vehicle Stability Assist Vialle Vitara Vitata Volkswagen Volvo World Class Manufacturing Wynn's XL Xtronic Yaris Youngman Z ZF Chassis Systems Zafira Zagato child presenter e-HDi e-NV200 eSafety Aware eSafety Chalenge earthquake evalia fashion bloggers gear gearjammers gr i40 iOn iPhone iQ indianapolis 500 intelligent ix35 jammers japan megadrive oil parkophobia results sedan series service www.GearJammers.eu Α.Ε. Α.Ε.Β.Ε ΑΕΚ ΑΝΟΡ Απολλώνια Πολιτεία Απόσυρσης Βόρεια Ελλάδα Γενική Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε. Διόδια Εγνατία Ελλάς Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο Ηλεκτρονικά Ηνωμένο Βασίλειο Θεοχαράκης Θεσσαλονίκη Ι ΙΚΕΑ Ιάσων Ιαπωνία Κίνα Κλήρωσης Νέα μοντέλα Νέο Νικ Νικητών ΟΤΕ Οργανισμό Τηλεπικοινωνίας Ελλάδος ΠΑΟΚ Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Πακέτα Service Παπαβραμίδης Προληπτικό Έλεγχο Τέλη Κυκλοφορίας Τεχνοκάρ Το αυτοκίνητο των Ονείρων σου Τυχερά Colt ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ αγροτικό αυτοκίνητο αυτοκινήτων γνήσια διαγνωισμός επαγγελματικό κατάταξη κατασκευαστών λιπαντικά οδηγών οδός παραγωγή πρωτάθλημα σεισμός τιμοκατάλογος φορτηγάκι